104. Marcowe podsumowanie książkowe.

Zapraszam was na kolejne podsumowanie książkowe:

źródło: lubimyczytac.pl
1.
Tytuł: ,,Gniew''
Autor: Zygmunt Miłoszewski
Wydawnictwo: W.A.B.
Liczba stron: 380
Data wydania: 8 października 2014
Ocena: 10/10

Najlepsza część trylogii. Szacki będąc tym razem w Olsztynie, ma za zadanie odnaleźć zabójcę faceta, którego szkielet znaleziono w bunkrze. Wszystko byłoby proste gdyby nie fakt, że szkielet nie należy w całości do jednej osoby.
Miłoszewski w książce oprócz zagadki kryminalnej, umieścił problem przemocy domowej - jest to temat, o którym się dużo mówi, ale naprawdę nic z tego nie wynika. Cieszy mnie, że został on w tej książce poruszony.







źródło: lubimyczytac.pl
2.
Tytuł: ,,Przypadki''
Autor: Robert Janowski
Wydawnictwo: Znak Literanova
Liczba stron: 256
Data wydania: 7 listopada 2016
Ocena: 7/10

Szczypta humoru, kilka słów prawdy i goryczy pozwala mile spędzić czas z książką. Pan Robert wiele w swoim życiu przeżył, jestem pełna podziwu, że zechciał się podzielić tym ze swoimi fanami.













źródło: lubimyczytac.pl
3.
Tytuł: ,,Perfekcyjne maniery''
Autor: Małgorzata Rozenek-Majdan
Wydawnictwo: Pascal
Liczba stron: 256
Data wydania: 26 października 2016
Ocena: 9/10

Cudowny poradnik, który czyta się lekko, czcionka i obrazki pozwalają łatwiej zapamiętać większość zasad, których niestety nie stosujemy na co dzień.














źródło: lubimyczytac.pl
4.
Tytuł: ,,Stuhrmówka, czyli gen wewnętrznej wolności''
Autor: Maciej Stuhr, Beata Nowicka
Wydawnictwo: Znak
Liczba stron: 384
Data wydania: 28 września 2015
Ocena: 10/10

Nie pamiętam bym kiedykolwiek tak długo czytała czyjąś biografie. Delektowałam się każdym rozdziałem, wersem, słowem...
Macieja Stuhra lubiłam od dawna, ale od ,,Planety singli" go uwielbiam i nadrabiam jego filmografie.
Biografie Macieja Stuhra czyta się z przyjemnością, duża dawka humoru, wyczerpujące odpowiedzi na zadane pytania, prywatne zdjęcia powodują, że ta pozycja jest jedną z lepszych książek jaką miałam okazję przeczytać. Znani ludzie, którzy decydują się na pisanie biografii powinni brać z Macieja przykład.





źrodło: lubimyczytac.pl
5.
Tytuł: ,,Wszyscy patrzyli, nikt nie widział''
Autor: Tomasz Marchewka
Wydawnictwo: Sine Qua Non
Liczba stron: 333
Data wydania: 24 maja 2017
Ocena: 5/10

Mam mieszane uczucia w związku z tą książką, bo nie do końca mnie ona do siebie przekonała. Momentami akcja nabierała rozpędu, ale przez większość czasu się wynudziłam.
Salva, główny bohater książki, jest zdolnym, młodym szulerem, który chce udowodnić, że jest najlepszy w swoim fachu. Pomagają mu w tym Nino i Petr - starzy przyjaciele. Na ich drodze stanie jednak mocny gracz, który nie da za wygraną. Czy Salvie uda się udowodnić swoją wyższość?







źródło: lubimyczytac.pl
6.
Tytuł: ,,Oddech smoka. Morderstwa na Södermalmie''
Tytuł oryginalny: ,,Södermalmsmorden''
Autor: Lars Bill Lundholm
Wydawnictwo: Filia
Liczba stron: 325
Data wydania: 31 maja 2015
Ocena: 8/10

Komisarz ma za zadanie odnaleźć zabójcę mężczyzny, którego zwłoki znaleziono w wodzie. Kiedy wszystko idzie w dobrym kierunku, dzięki szybkiej identyfikacji zwłok, dochodzi do kolejnego morderstwa. Czyżby to działanie seryjnego mordercy? A może ktoś umiejętnie zaciera ślady? Jedno jest pewne - dużą rolę odgrywa tutaj tatuaż.








źródło: lubimyczytac.pl
7.
Tytuł: ,,Jeśli zostaniesz''
Tytuł oryginalny: ,,If You Stay''
Autor: Courtney Cole
Wydawnictwo: Amber
Liczba stron: 304
Data wydania: 26 stycznia 2016
Ocena: 5/10

Bardzo fajnie zapowiadająca się książka, przepełniona romantyzmem, który został utracony na rzecz opisu seksu. Mam alergie na książki, które opierają się na seksualności, bo tracą one w moich oczach magię, którą można odkryć przy okazji mądrych historii, a ta właśnie taka była.
Pax, główny bohater książki nie radząc sobie ze śmiercią matki, bierze narkotyki. Zostaje znaleziony przez Milę, która ratuje mu życie. Tych dwoje połączy miłość, ale czy uda im się zwalczyć demony przeszłości, które dręczą Pax'a?





źródło: lubimyczytac.pl
8.
Tytuł: ,,Ślady''
Autor: Jakub Małecki
Wydawnictwo: Sine Qua Non
Liczba stron: 304
Data wydania: 28 września 2016
Ocena: 7/10

Jest to już moje drugie po ,,Rdzy'' spotkanie z Jakubem Małeckim, które ponownie uważam za udane. Książki Pana Jakuba mają w sobie coś, co powoduje, że nie można wobec nich przejść obojętnie. Książka ta zostawiła w mojej duszy ślady, które trudno będzie zatrzeć.











źródło: lubimyczytac.pl
9.
Tytuł: ,,Jeśli odejdziesz''
Tytuł oryginalny: ,,If You Leave''
Autor: Courtney Cole
Wydawnictwo: Amber
Liczba stron: 320
Data wydania: marzec 2016
Ocena: 3/10

Madison to siostra Mili z pierwszej części serii beautifully broken, na drodze której staje Gabriel, były komandos dotknięty stresem pourazowym. Oboje muszą poradzić sobie ze swoimi demonami, by móc uwierzyć w miłość.
Żałuję, że ta książka mi się nie podobała, tym bardziej, że główna bohaterka jest bliska memu serca.
Ulubiony cytat: ,,Czasem nienawidzę życia, które wiodę, ale nie mam siły, aby cokolwiek w nim zmienić"





źródło: lubimyczytac.pl
10.
Tytuł: ,,Londyn we krwi''
Tytuł oryginalny: ,,London Calling''
Autor: James Craig
Wydawnictwo: Akurat
Liczba stron: 336
Data wydania: 29 maja 2013
Ocena: 8/10

Zakupiłam tę książkę, bo moją uwagę zwróciło nazwisko. Pomyślałam, że autorem książki jest ktoś związany z Danielem Craig'iem. Nie sprawdziłam jeszcze tej informacji jakby co 😝.  John Carlyle jest inspektorem, którego czeka trudne śledztwo. Przed wyborami parlamentarnymi, w trakcie kampanii, ktoś morduje członków klubu Merrion. Na liście ofiar znajdują się osoby, które są związane z polityką. Kto jest zabójcą? Czy uda się go odnaleźć przed ogłoszeniem wyników wyborów? Przed przeczytaniem tej książki trafiłam na wiele niezbyt pochlebnych opinii, co mnie zmartwiło, bo ostatnio nie mam szczęścia do interesujących pozycji. Ta książka potwierdziła, że nie warto opierać się na tym co sądzą inni. James Craig stworzył kryminał, który od początku jest mocny i wciągający, co utrzymuje się do końca.
źródło: lubimyczytac.pl
11.
Tytuł: ,,Przez stany POPświadomości''
Autor: Jakub Ćwiek
Wydawnictwo: Sine Qua Non
Liczba stron: 360
Data wydania: 9 listopada 2016
Ocena: 9/10

Nie sądziłam, że ta książka aż tak mi się spodoba. Wstyd się przyznać, ale jestem typem kanapowca, domatora, trudno mnie wyciągnąć z domu, więc nie sięgam po książki, nazwijmy to podróżnicze, bo nie są to do końca moje klimaty. Dzięki tej książce, moje podejście się zmieni.
Dlaczego sięgnęłam po tę książkę? Na pewno z ciekawości i chęci zmiany gatunku.
Od początku do końca czytając tą pozycję miałam wrażenie, że jestem uczestnikiem tej wyprawy. To odczucie zawdzięczać można lekkiemu językowi i stylowi, przecudownym zdjęciom oraz pasji jaką dało się odczuć czytając tą książkę. Choć nie jestem fanem Kinga, to zapragnęłam odwiedzić jego miejsce pracy. Nabrałam też ochoty by wbiec na słynne schody Rockiego :)

12.
Tytuł: ,,Gra w pochowanego''
Autor: Przemysław Borkowski
Wydawnictwo: Fabryka Słów
Liczba stron: 280
Data wydania: 25 września 2009
Ocena: 6/10

Uff, udało mi się jeszcze przed końcem miesiąca skończyć tę książkę.
Science fiction - rzadko sięgam po książki z tego gatunku, bo to nie jest mój klimat, ale to, co przeczytałam w tej książce podobało mi się. Muszę przyznać, że ciężko było mi się oderwać od tej pozycji, ponieważ do końca nie potrafiłam przewidzieć, jak to wszystko się skończy.
Frank Quetzalcoatl ma za zadanie wyjaśnić sprawę znikania ciał z miejsca zbrodni. Czy mu się to uda? Przekonajcie się sami 😛



Udało mi się przeczytać 12 książek, co jest wielkim wyczynem, zważywszy na to, że przez połowę miesiąca zmagałam się z przeziębieniem. Jak widać, częściej sięgałam po pozycję polskich autorów, co było zamierzony działaniem i nie chodzi tu o bycie patriotą. W tym miesiącu muszę zdecydowanie wyróżnić dwie pozycje: ,,Gniew'' Zygmunta Miłoszewskiego, która była najlepszą częścią trylogii o prokuratorze Szackim (cały czas modlę się o ekranizację, w której wystąpi Więckiewicz), oraz biografię Macieja Stuhra - każdy kto decyduje się pisać o swoim życiu powinien brać z niej przykład. Są też pozycje na tej liście, których nie polecam, bo nie trafiły w mój gust czytelniczy - to dwie pozycje Courtney Cole. Zatrzymałam się na 2 części  (jedna gorsza od drugiej) i raczej nie korci mnie by ładować się kolejne pozycje.

Czytaliście którąś z tych pozycji. Może jest jakaś książka, która na was zrobiła wrażenie i chcecie bym ja wypowiedziała się na jej temat? Czekam na wasze komentarze.

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

171. #Domnaplaży Sarah Jio 24/2019

85. ,,Czasy ostateczne: Pozostawieni'' - opinia na temat filmu.

161. #MistrziMałgorzata Michaił Bułhakow 16/2019