95. Styczniowe podsumowanie książkowe.

Zastanawiałam się czy potrzebne jest mi takie zestawienie na blogu i na podstawie pewnych obserwacji postarałam się zaryzykować. Zdjęcia moich książek na Instagramie są coraz częściej zauważane, mój profil na stronie lubimyczytac.pl, gdzie pojawiają się krótkie opinie na temat przeczytanych przeze mnie pozycji też rozwija się w dobrym kierunku, co powoduje, że zaczynam się otwierać na nowo w stronę książkową. Zobaczymy jak to będzie dalej - mam jednak nadzieję, że ,,moje podejście'' do książek będzie zauważone.
                                                              
źródło: lubimyczytac.pl




1.
Tytuł:,,Uwięziona w raju'' 
Tytuł oryginalny: ,,The Prisoner of Paradise''
Autor: Romesh Gunesekera
Wydawnictwo: Remi
Liczba stron: 400
Data wydania: 4 lipca 2014 r.
Ocena: 5/10

Książka w odbiorze jest dość prosta, co powoduje, że łatwo się ją czyta. Historia w niej opisana nie porywa, ale też nie do końca wynudza - warto dać jej szansę. 
    











źródło: lubimyczytac.pl
 2.
Tytuł: ,,W krzywym zwierciadle. Ciąg dalszy nastąpił''
Autor: Maciej Stuhr
Wydawnictwo: Zwierciadło
Liczba stron: 240
Data wydania: 7 października 2015
Ocena: 9/10

Uwielbiam humor Pana Macieja. Jego ironiczne podejście do niektórych spraw, pozwoliło mi popatrzeć na nie z innej perspektywy. Wersja rozszerzona, w której znajduje się więcej felietonów, zyskuje na atrakcyjności. Zdecydowanie polecam. 











źródło: lubimyczytac.pl
3.
Tytuł: ,,Zawsze stanę przy tobie''
Tytuł oryginalny: ,,Sisters In Sanity''
Autor: Gayle Forman
Wydawnictwo: Nasza księgarnia
Liczba stron: 272
Data wydania: 13 kwietnia 2016
Ocena: 7/10

Historia opowiedziana w książce jest podobna do bajki o Kopciuszku. Brit trafia do zakładu dla trudnej młodzieży - zostaje tam skierowana przez ojca, który działa pod naciskiem macochy. Udaje jej się przetrwać, dzięki koledze z zespołu, który okazuje się jej księciem z bajki. Książka to typowa historia z dobrym zakończeniem dla nastolatek, ale muszę przyznać, że czytało mi się ją niezwykle przyjemnie i szybko. 







źródło: lubimyczytac.pl
 4.
Tytuł: ,,Skaza''
Autor: Zbigniew Zborowski
Wydawnictwo: Znak Literanova
Liczba stron: 336
Data wydania: 31 lipca 2017
Ocena: 8/10

Przy okazji takich książek, odzyskuję wiarę w polskich pisarzy. Przy tej książce nie można się nudzić - nagłe zwroty akcji, budowanie ciągłego napięcia - zdecydowanie pozycja godna polecenia.













źródło: lubimyczytac.pl
5.
Tytuł: ,,Luz. I tak nie będę idealna''
Autor: Tatiana Mindewicz-Puacz
Wydawnictwo: Agora SA
Liczba stron: 240
Data wydania: lipiec 2017
Ocena: 6/10

Pani Tatiana na początku książki dzieli się z czytelniczkami pewną marzeniem/życzeniem: ,,Jeśli chociaż jedna z Was po przeczytaniu tej książki uwierzy, że ma wszystko, co potrzebne do tego, żeby być piękną, mądrą i dobrą - będę szczęśliwa". Jeżeli chodzi o mnie to cel został osiągnięty, choć książka nie do końca spełniła moje oczekiwania. Być może to kwestia czytania już wielu podobnych książek, co powoduje, że odczuwam wiele powielanych schematów. Zdecydowanie wolałabym uczestniczyć w warsztatach pani Tatiany.






źródło: lubimyczytac.pl
6.
Tytuł: ,,Zły chłopiec''
Autor: Magda Umer, Bogusław Linda
Wydawnictwo: Wydawnictwo Pascal
Liczba stron: 320
Data wydania: 15 maja 2015 
Ocena: 6/10

Dość mocno zawiodłam się na tej biografii. Dzięki książce poznajemy charakter Pana Bogusława mi jednak zabrakło opinii na temat zrealizowanych projektów, anegdotek z planów filmowych czy choćby kilka słów znajomych Pana Bogusława. Na książkę wystarczy poświęcić jeden wieczór (tak było w moim przypadku) ponieważ pomimo 250 stron większość zajmują zdjęcia, które są jednym z plusów tej książki. 








źródło: lubimyczytac.pl
7. 
Tytuł: ,,Księga luster''
Tytuł oryginalny: ,,The Book of Mirrors''
Autor: E.O. Chirovici
Wydawnictwo: Znak Literanova 
Liczba stron: 336
Data wydania: 30 marca 2017
Ocena: 4/10

To moja siódma pozycja w tym roku. Może jestem naiwna ale wierzę w liczbę 7, co poniekąd spowodowało, że wybrałam akurat tę pozycję. Wiązałam z nią duże nadzieje wiedząc o tym, że na wiele miesięcy przed premierą prawa do jej wydania kupili wydawcy w 39 krajach. Niestety zawiodłam się. Początek książki zapowiadał się intrygująco jednak z każdą stroną moje zainteresowanie tą pozycją spadało.







źródło: lubimyczytac.pl
8.
Tytuł: ,,Rdza''
Autor: Jakub Małecki
Wydawnictwo: Sine Qua Non
Liczba stron: 288
Data wydania: 22 września 2017
Ocena: 9/10

Jakiś czas temu, po przeczytaniu ,,Światła między oceanami'' czułam potworną pustkę. Nie spodziewałam się, że spotka mnie to ponownie. Jestem rozdarta emocjonalnie między nostalgią jaka mnie dopadła po skończeniu tej książki, a czerpaniem radości z tego co widziały moje oczy.
Ta książka skłaniając nas do głębokiej refleksji, stwarza nam niesamowitą okazję, by na jakiś czas ,,zatrzymać teraźniejszość'', przenieść się do przeszłości, popatrzeć na pewne rzeczy z dystansu i zrozumieć, że to kim jesteśmy lub chcemy być nie jest dziełem przypadku.





źródło: lubimyczytac.pl
9.
Tytuł: ,,November 9''
Tytuł oryginalny: ,,November 9''
Autor: Colleen Hoover
Wydawnictwo: Otwarte
Liczba stron: 336
Data wydania: 9 listopada 2016
Ocena: 10/10

Nie przepadam za książkami w których miłość odgrywa główną rolę - od dziś to się zmieni. Jeżeli przestałaś wierzyć w miłość - przeczytaj tę książkę. Ja przeczytałam i znowu zaczęłam w nią wierzyć. Swoją romantyczną odsłonę zawiesiłam już dawno w czynnościach służbowych, czas ją odwiesić. Bohaterka książki Fallon jest bliska memu sercu - łączą nas ,,blizny" (jej są widoczne moje nie), wrażliwość i chęć kochania. Ben bohater książki to facet na którego czekam i coś mi mówi, że w tym roku go znajdę 😍. W połowie książki miałam piękny sen - śniło mi się że kocham i jestem kochana. To chyba najlepiej podsumowuje, jakie wrażenie ta książka na mnie zrobiła i jak mnie zmotywowała by szukać miłości i przed nią nie uciekać. 

źródło: lubimyczytac.pl
10.
Tytuł: ,,Dziewczyna z pociągu''
Tytuł oryginalny: ,,The Girl on the Train''
Autor: Paulina Hawkins
Wydawnictwo: Świat książki
Liczba stron: 328 
Data wydania: 14 września 2016
Ocena: 6/10

Mam mieszane uczucia względem tej pozycji. Bo w sumie wszystko jest - ciągłe napięcie, element zaskoczenia, ale zdecydowanie ,,Idealna" Magdy Stachuli była lepsza. Poza tym od dziecka mam problem z pociągami - nie przepadam za tym środkiem lokomocji, przeraża mnie widok nadjeżdżającego pociągu, więc jego występowanie w książce było dla mnie może nie tyle uciążliwe, co dość niewygodne. Poza tym wykreowana postać przez Paulę Hawkins moim zdaniem pozostawia wiele do życzenia. Nie wiem czy zrobienie z kobiety alkoholiczki było dobrym posunięciem.




źródło: lubimyczytac.pl
11.
Tytuł: ,,Niebezpieczny dar''
Tytuł oryginalny: ,,Brilliance''
Autor: Marcus Sakey
Wydawnictwo: Rebis
Liczba stron: 488
Data wydania: 21 kwietnia 2015
Ocena: 8/10

Książka warta polecenia. Szczypta magii połączona z zagadką kryminalną, sprawią, że ten kto sięgnie po tę książkę nie będzie się nudzić. 













Patrząc na oceny jest, co prawda 40 do 38 dla zagranicznych twórców, ale patrząc na ilość pozycji, jednak polscy autorzy w tym miesiącu byli górą.

Tak wygląda moje podsumowanie książkowe w tym miesiącu. Robicie podobne podsumowania? A może jest wśród tego wpisu książka, którą i ty miałeś okazje przeczytać - czekam niecierpliwie na opinie.

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

171. #Domnaplaży Sarah Jio 24/2019

85. ,,Czasy ostateczne: Pozostawieni'' - opinia na temat filmu.

161. #MistrziMałgorzata Michaił Bułhakow 16/2019